Subject: RE: Vastus selgitustaotlusele
From: "Piret Leevald - Lastehaigla" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 Aug 2025 20:18:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Jätkan algatatud teemaga.

Palun täpsustust:

1.	Haiglas on ka töötajad andmesubjektideks – kas ma saan õigesti aru? St 
ehkki haigla osutab tervishoiuteenust juriidilise isikuna, siis on arstil A 
ja õel B õigus privaatsusele ehk siis haiglal on mitte üksnes õigus, vaid ka 
kohustus kehtestada oma töötajate kui andmesubjektide kaitseks siiski 
kodukorras teatud kaitsemeetmeid (pean silmas haigla töötajate filmimise 
keeldu – ka isiklikul otstarbel)?
2.	Haiglas on viimase kuu aja jooksul juhtunud mitu intsidenti, kus 
eriarvamustel ja suhtluskorraga vanemad filmivad haigla töötajaid eesmärgiga 
1) taotleda lähenemiskeeldu teise vanema osas ja kasutavad haiglat ja ka 
personali sisuliselt perekondlike ja haiglat mitte puutuvate kohtuasjade 
tarvis (tõendite kogumiseks) – see on üks näide, miks siiski töötajat tuleks 
lisaks TTO meditsiinitöötajale ka kui andmesubjekti kaitsta – mh riivaks ju 
anonüümsesse portaali üleslaetud oma nime ja näoga arstist A video, kus A 
põhjendab portaalis avaldatud videos ja selle tekstis anonüümseks jäänud 
patsiendi esindajale, miks ta peab haiglast lahkuma (väidetavalt olevat 
ainuotsustusõigus ühel lapsevanemal), töötaja õigust privaatsusele?

Taolistel eesmärkidel, nii patsientide kui töötajate kui andmesubjektide 
kaitseks privaatsuse ja normaalse töökeskkonna eesmärgil ongi kodukorras 
haigla territooriumil patsientidel videosalvestamise keeld. Kas väidate, et 
see on siis sisuliselt kehtetu?

Samuti, kas ja mis oleks erinev, kui visiidiväliselt helistaks patsiendi 
vanem arstile, helisalvestaks telefonivestluse ( psühholoogiga, omatarve) ja 
edastaks selle väidetavalt ravi eesmärgil teisele lastehaigla töötajale 
(kuna ei saanud psühhiaatrile visiidi aega)?

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Piret Leevald
õigus- ja hankeosakonna juhataja | Õigus- ja hankeosakond
SA Tallinna Lastehaigla

[email-masked]
56624114 | 6977114

Tervise 28, 13419 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/> 
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/> 
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, August 4, 2025 3:48 PM
To: Piret Leevald - Lastehaigla <[email-masked]>
Subject: Vastus selgitustaotlusele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga. Tundmatu saatja 
korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Teile on saadetud Andmekaitse Inspektsiooni dokumendihaldussüsteemi Delta 
kaudu dokument.

Pealkiri: Vastus selgitustaotlusele

Registreerimise kuupäev: 04.08.2025

Registreerimise number: 2.2-9/25/2415-2

Tundliku sisuga elektroonilised pöördumised on võimalik inspektsioonile 
edastada krüpteeritult kasutades ID- kaarti ja ID-tarkvara 
<https://installer.id.ee/?lang=est> . Kuidas dokumente krüpteerida, vaata 
siit <https://www.aki.ee/meist/vota-uhendust/saada-kiri> .

Andmekaitse Inspektsioon

Tatari 39, 10134 Tallinn
Telefon: 627 4135
E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <http://www.aki.ee> www.aki.ee

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Leia meid 
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/> 
LinkedInist või kuula 
<https://open.spotify.com/show/3zUmUfZZchralr4845AUFJ?si=a94a8df1e9264c92&nd=1&dlsi=d71b67c3014b4ca6> 
Andmehäälingust